ثبت مشاور

صنعتی بدون آلایندگی برای رونق اقتصادی و اشتغال

تاریخ : 1396.10.24
نظرات : 0

توریست کینگ :گردشگری که امروزه با عناوین مختلف از قبیل صنعت گردشگری نام برده می شود ، از جمله صنایعی است که میتوان از طریق آن اشتغال را افزایش و اقتصاد را به میزان قابل توجهی ، بهبود و رونق بخشید. این صنعت در بسیاری از کشورها و جوامع گوناگون که پیشرفته محسوب می شوند ، رشد چشمگیری داشته و یکی از منابع مهم اقتصادی بشمار می رود. همچنین کشورهایی که داری منابع تاریخی و سازه های قدیمی و ... نیستند نیز با ایجاد جاذبه های خلاقانه و زیبا ، اقدام به جذب توریست و گسترش این امر مهم هستند.از این رو افراد و جوامعی که در این زمینه فعالیت موثری دارند ، روز به روز از نظر اقتصادی ، در شرایط بسیار بهتری از قبل قرار می گیرند.

 

 

صنعت گردشگری چیست

 

  با توجه به دگر گونی های صورت گرفته در جوامع در روند جهانی شدن، میزان تمایل مردم نقاط مختلف جهان، به گردشگری به طور روز افزونی افزایش یافته است. آمار ها نشان می دهد که نرخ میزان گردشگری به صورت فزاینده ای در سال های اخیر رشد کرده است و این روند در سال های آتی با نرخ فزاینده ای افزایش خواهد داشت. اثرات فراوان اقتصادی بخصوص نقش اشتغال زایی این صنعت، توجه دولت مردان کشورهای مختلف را به برنامه ریزی جهت توسعه زیر ساخت ها وسرمایه گذاری در این بخش جلب نموده است.

توریسم پدیده ایی در حال گسترشی است که روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود و تعداد بیشتری از انسان ها به نوعی با آن ارتباط پیدا می کنند و شواهد نشان می دهد این بزرگترین صنعت خدماتی جهان در قرن بیست ویکم مرزهایی را فراسوی آن چه تصور می شود را در خواهد نوردید. متاسفانه اغلب دولت ها و سازمان های توسعه دهنده دولتی، توریسم را صنعتی در خور توجه اندک می پندارند و اهمیت آن را دست کم می گیرند.

مفهوم توریسم یا گردشگری مدرن، بیش از ۶۰ سال قدمت ندارد . اما امروزه یکی از صنایع خدماتی پیشرو در دنیای معاصر به شما ر می رود. با بهبود وضعیت اقتصادی بسیاری از کشورها در چند دهه اخیر تمایل مردم سراسر جهان به مسافرت های درون مرزی وبرون مرزی افزایش یافته است. مردم برای تفریح یا کسب وکار مسافرت می کنند. در هتل ها اقامت می کنند و پولی را که به سختی کسب کرده اند در جایی که محل زندگی آن ها نیست خرج می کنند. این مفهوم گردشگری است که یک پدیده اقتصادی یک تجارت و یک صنعت به شمار می رود. این صنعت برای مردم شغل هایی را فراهم می کند و به همین لحاظ گردشگری به صنعت  بدون دود معروف شده است(کریستی و کرامپتون ۲۰۰۱ )

در کشور های در حال توسعه توریسم به عنوان یک  راه حل در کنار مسائلی چون توانمندی در مبادلات ارزی بین المللی/مشکل موازنه پرداخت ها/مشکل بیکاری/توسعه سریع تر مناطق توسعه نیافته تر و از  این قبیل مطرح می شود. بنابر این می توان با بازاریابی توریسم به پیشرفت وتوسعه اقتصادی کشور کمک کرد .   

دسته بندی :  مقالات

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا