تبلیغ شما اینجا نیست!
» » آموزش راهکارهایی برای بقای آژانسهای گردشگری

آموزش راهکارهایی برای بقای آژانسهای گردشگری

تاریخ : 1397.04.15
نظرات : 0

توریست کینگ : آژانس های مسافرتی از مهم ترین بازیگران صنعت گردشگری هستند که خدمات متنوعی را به مشتریان بخش گردشگری عرضه می کنند. با این حال استفاده عمومی و گسترده از اینترنت موجب شده بسیاری از آژانس های مسافرتی به این موضوع پی ببرند که باید در روند کاری آینده شان تغییرات قابل ملاحظه ای را اعمال کنند تا در بین مشتریان مطرح و محبوب باقی بمانند درغیر این صورت شاید دیگر در هیچ خیابانی ساختمان هایی با تابلوی آژانس مسافرتی به چشم نخورد. آژانس های مسافرتی باید با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تغییر شکلی و ماهوی به خودشان بدهند و برای بقا این موضوع را بپذیرند.

 

آموزش اطلاعات آژانس مسافرتی

 

رقابت سالم در فضای مجازی

 

راهکار اول «آژانس های مسافرتی برای آنکه وارد فضای اینترنتی شوند باید با هم رقابت سالم داشته باشند، در غیر این صورت شکست خواهندخورد.»  از بین حدود ۴۷۰۰ دفتر خدمات مسافرتی نزدیک به ۱۰۰ دفتر در حوزه گردشگری الکترونیک ورود پیدا کرده اند و مجریان تور و کسب و کارهای مرتبط با خدمات سفر در زمینه های عمده فروشی و خرده فروشی فعالند.

 

 ارائه تخفیف های معقول

راهکار دوم در بقای آژانس های مسافرتی :«ارائه تخفیف های غیرمعقول و غیرمنطقی هیچ کمکی به پیشرفت در زمینه خدمات آنلاین نمی کند، بلکه موجب رقابت ناسالم می شود و آژانس ها را به سمت ورشکستگی می کشاند.» با وجود آنکه دفاتر خدمات مسافرتی باید به سمت پیشرفت در زمینه آنلاین شدن بروند؛ اما هنوز مردم از روند سنتی آژانس ها استقبال می کنند و برای رفتن به سفر و استفاده از تورهای مسافرتی به این آژانس ها به شکل حضوری مراجعه قابل توجهی دارند. برای همین باید فرایند آنلاین آژانس ها به شکل تلفیقی سنت و مدرنیته باشد چون در هر صورت به دلیل آنکه به شکل آنلاین تبدیل پول صورت نمی گیرد و به واسطه ای به نام صرافی ها برای تعیین نرخ ارز نیاز است، بنابراین نمی توان انتظار داشت صددرصد خدمات یک آژانس مسافرتی به صورت آنلاین باشد.

 

ایجاد خدمات الکترونیک

راهکار سوم ارائه خدمات از طریق اپلیکیشن های مسافرتی است. «اپلیکیشن هایی که مجوز بند ب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را دارند می توانند از این خدمات استفاده کنند. به همین دلیل آژانس ها نیز می توانند در این زمینه ورود کنند و اتفاقا باعث ایجاد رقابت سالم نیز خواهدشد و انگیزه جهت ارائه خدمات بهتر را بالا می برد. این موضوع در تمام کشورهای پیشرفته دنیا نیز وجود دارد و آنها نیز به مرور رویکردشان را به سمت خدمات گردشگری الکترونیک پیش بردند.»

کلید واژه ها :
آموزش آموزش هتلداری
دسته بندی :  مقالات

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا